Welche Rolle spielt ethnische und religiöse Vielfalt in der Bildung bei Politiker*innen und Lehrkräften? Auf der Grundlage einer qualitativen vertikalen Fallstudie zu Ethikunterricht in Berliner Sekundarschulen argumentiert die Publikation „Aiming for Diversity“ von Annett Gräfe-Geusch, dass in politischen und pädagogischen Kontexten zwei unterschiedliche Logiken von Vielfalt vorherrschen – eine inklusive und eine exklusive.
Auf unserem englischsprachigen Blog ist jetzt ein Interview mit Annett Gräfe-Geusch online: budrich.de/en/news/interview-graefe-geusch
Über „Aiming for Diversity. Inclusive and Exclusive Logics on Ethno-Religious Diversity in Berlin’s Secondary Schools“
How do politicians and teachers perceive the role of ethnic and religious diversity in education? Drawing on a qualitative vertical case study of Berlin’s secondary school ethics classrooms, this book argues that two distinct logics of diversity – one inclusive, one exclusive – prevail in political and educational spaces. These competing logics shape pedagogical practices in both diverse and non-diverse classrooms, ultimately contributing to the devaluation and partial exclusion of diversity-related content from the curriculum.
This study seeks to find one way of explaining the divergence between diversity inclusive education policy and exclusive education practice.
Auf unserem Blog können Sie weitere Interviews entdecken.

