Dez
8
Mi
Online-Workshop „Publishing in the English language Academic Market for Non-native Speakers“ @ GRADE Universität Frankfurt
Dez 8 um 10:00 – 16:00
Online-Workshop "Publishing in the English language Academic Market for Non-native Speakers" @ GRADE Universität Frankfurt
Objective

No matter where you are from, and which language you primarily use for publishing, as a scholar it will always be helpful to earn your kudos with a few English language publications at least. In some academic fields, publications in other languages play hardly any role at all any more. So in this workshop, you will learn how to get your English language publications out there in a way that actually contributes to your academic career.

Description

While getting published in your primary language market may be difficult, international publishing in English can be somewhat overwhelming. Therefore, we will take a look at what you have to offer, where you want to go, and what it may take you to get there.

We will take a close look at the following topics:

  • Criteria for choosing your partner – publisher or journal.
  • Knowing your resources, and knowing your audience.
  • How to get in touch.
  • How to get published.
Methodology

Hot pen technique, breakout sessions, writing assignments, group share.

Dez
9
Do
Online-Workshop „Publizieren der Dissertation“ @ GRADE Universität Frankfurt
Dez 9 um 10:00 – 16:00
Online-Workshop "Publizieren der Dissertation" @ GRADE Universität Frankfurt

Ziel:
Sie werden nach dem Workshop konkret wissen, wie Sie die Veröffentlichung Ihrer Dissertation angehen, welche Publikationsform die beste, welcher Verlag der passende ist und wann Sie welche Schritte dafür vornehmen sollten.

Beschreibung:
Nach welchen Kriterien wähle ich den passenden Verlag und das passende Publikationsformat?

Wie spreche ich gewünschte Publikationspartner*innen an?

Was gehört alles in das Exposé, mit dem ich meinen Text vorstelle?

Spätestens wenn die Dissertation fertig ist, werden Sie sich mit der Publikation Ihres Textes befassen. Auch das Veranstalten von Tagungen und Workshops oder die Beschäftigung mit einschlägigen Themen wecken den Wunsch, die Ergebnisse zu veröffentlichen.

Auf der Grundlage jahrzehntelanger Verlagserfahrung erläutert Barbara Budrich die Verlagsperspektive auf wissenschaftliches Publizieren und gibt Promovierenden und Postdocs Tipps: von konzeptionellen Überlegungen über Vertragsfragen bis hin zur Unterstützung verlegerischer Marketingstrategien.

Methoden:

  • Schreibpraktische Übungen
  • (Klein)Gruppenarbeit
  • Brain Dumping
  • Hot Pen-Übungen
  • Themenspeicher

 

© pixabay.com (2018) Foto: rawpixel